Komunikat w sprawie weryfikacji tożsamości klienta – PPK

Pracodawcy, PPK, dane dowodu osobistego pracownika

Informujemy, iż zgodnie z komunikatem Ministerstwa Finansów opublikowanym w dniu 26.06.2019 r., podmiot zatrudniający będąc płatnikiem składek na ubezpieczenia społeczne w rozumieniu ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 300 ze. zm.) za  uczestnika PPK, jest podmiotem uznanym za wiarygodne i niezależne źródło informacji w rozumieniu art. 37 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2019 r. poz. 1115).

W związku z powyższym, w celu wypełnienia obowiązków wynikających z ustawy z dnia 4 października 2018 roku o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2018, poz. 2215 ze zm.) związanych z zawarciem umowy o prowadzenie PPK, w przypadku zapisywania do PPK osoby zatrudnionej posiadającej numer PESEL, podmiot zatrudniający nie ma obowiązku wskazania dokumentu potwierdzającego tożsamość. Tym samym, instytucja finansowa, z którą zawierana jest umowa o prowadzenie PPK, na potrzeby jej zawarcia może nie wymagać przekazania jej przez podmiot zatrudniający rodzaju dokumentu tożsamości oraz jego serii i numeru.

Pod wskazanym linkiem znajduje się pełna treść komunikatu Ministerstwa Finansów:https://www.gov.pl/web/finanse/komunikat-nr-10-w-sprawie-stosowania-przez-instytucje-obowiazane-srodka-bezpieczenstwa-finansowego-obejmujacego-weryfikacje-tozsamosci-klienta

(spb), 29.06.2019