Ochrona Sygnalistów – zgłaszanie Naruszeń

W związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 o ochronie sygnalistów, PFR Portal PPK sp. z o.o. wdrożył  „Procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w PFR Portal PPK sp. z o.o.”

Procedura ma na celu ustanowienie zasad obowiązujących w PFR Portal PPK sp. z o.o. w zakresie informowania o naruszeniach, zasad dokonywania zgłoszeń, jak i ochrony Sygnalistów przed działaniami odwetowymi. Procedura określa zasady rozpatrywania i zarządzania zgłoszeniami, w tym zasady prowadzenia postępowań wyjaśniających i podejmowania działań następczych.

Zgodnie z art. 3 ust.1 Ustawy naruszeniem prawa jest działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa dotyczące m.in.: korupcji, zamówień publicznych, usług, produktów i rynków finansowych, przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu ochrony środowiska, ochrony prywatności i danych osobowych, bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych; interesów finansowych Skarbu Państwa RP, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej.

„Procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w PFR Portal PPK sp. z o.o.” nie ma zastosowania jeżeli informacja o naruszeniu dotyczy naruszenia prawa pracy, w tym zachowań niepożądanych takich jak dyskryminacja, mobbing, molestowanie, molestowanie seksualne lub nierówne traktowanie. Sposób i tryb zgłaszania tego typu naruszeń regulują odrębne regulacje wewnętrzne.

Sygnalista, dokonując zgłoszenia, powinien posiadać uzasadnione podstawy, by sądzić, że będąca przedmiotem zgłoszenia informacja o naruszeniu jest prawdziwa w momencie dokonywania zgłoszenia i że informacja taka stanowi informację o naruszeniu prawa.

PFR Portal PPK sp. z o.o. umożliwia poufne lub anonimowe zgłaszanie uzasadnionych podejrzeń, że doszło lub mogło dojść do naruszeń lub nieprawidłowości w działalności PFR Portal PPK sp. z o.o., bez obawy o mogące wystąpić działania odwetowe będące następstwem takiego zgłoszenia.

Naruszenie można zgłaszać :

  • bezpośrednio na adres e-mail: compliance@pfrportal.pl
  • lub za pośrednictwem aplikacji do zgłaszania naruszeń (zapewniającej pełną anonimowość), dostępnej poniżej
  • na wniosek Sygnalisty, zgłoszenie może zostać również w formie ustnej, podczas spotkania z Pracownikiem upoważnionym do przyjmowania zgłoszeń.

Aplikacja do zgłaszania naruszeń zidentyfikowanych w działalności w PFR Portal PPK sp. z o.o.

https://pfrportal.zalezymi.pl/