PFR uruchamia portal informacyjny MojePPK.pl

8 stycznia br. Polski Fundusz Rozwoju zaprezentował stronę www.mojePPK.pl – portal informacyjny poświęcony PPK, skierowany w szczególności do pracodawców i pracowników. Zaprezentowano też pakiet materiałów informacyjnych o PPK, który będzie udostępniony na portalu oraz przesyłany pracodawcom za pośrednictwem sektora finansowego oraz ZUS. W styczniu wystartuje kampania społeczna w mediach.

8 stycznia br. Polski Fundusz Rozwoju zaprezentował stronę www.mojePPK.pl – portal informacyjny poświęcony PPK, skierowany w szczególności do pracodawców i pracowników. Zaprezentowano też pakiet materiałów informacyjnych o PPK, który będzie udostępniony na portalu oraz przesyłany pracodawcom za pośrednictwem sektora finansowego oraz ZUS. W styczniu wystartuje kampania społeczna w mediach.

Ustawa o PPK weszła w życie 1 stycznia 2019 r. Jej zapisy określają m.in. rolę Portalu PPK, który ma dostarczać osobom zatrudnionym oraz podmiotom zatrudniającym pełną, rzetelną informację na temat zasad funkcjonowania systemu Pracowniczych Planów Kapitałowych.

Portal www.mojePPK.pl jest bazą wiedzy i materiałów, która w przystępny sposób wesprze pracodawców w przygotowaniu się do wdrożenia PPK. Zainteresowani znajdą tam m.in.: zasady tworzenia programu, cele i opis jego funkcjonowania, a także informacje o instytucjach finansowych oferujących PPK, w tym warunki umów o zarządzanie i prowadzenie PPK.

Makieta nowego serwisu MojePPK.pl

Osoby zatrudnione dowiedzą się w jaki sposób funkcjonuje program, znajdą informacje o uprawnieniach i warunkach uczestnictwa. W przyszłości za pośrednictwem strony będą także mogli na bieżąco sprawdzać stan osobistego konta PPK. Portal w najbliższych tygodniach zostanie wsparty przez infolinię, gdzie konsultanci pomogą odpowiedzieć na pytania.

„Polski Fundusz Rozwoju jest dobrze przygotowany do wdrożenia Pracowniczych Planów Kapitałowych. Dzisiaj uruchomiona została pierwsza odsłona Portalu PPK, który jest miejscem, gdzie można znaleźć rzetelne i sprawdzone informacje na temat PPK. Pełna wersja serwisu połączeniom z call center dla pracodawców i pracowników dostępna będzie za 3 miesiące. Pod koniec stycznia ruszy ogólnopolska kampania informacyjna dotycząca PPK, a w marcu spotkania szkoleniowe w całej Polsce. Jestem przekonany, że nasza kampania społeczna przyczyni się do przekonania jak największej liczby osób do długoterminowego oszczędzania celem zwiększenia swojego bezpieczeństwa finansowego. Hasło naszej kampanii brzmi: W sumie się opłaca! Chcemy przez to pokazać, że oszczędzanie na cele emerytalne przy udziale pracodawcy i państwa jest potrzebne i korzystne dla pracowników oraz wzmacnia fundamenty rozwojowe sektora przedsiębiorstw, rynek kapitałowy i gospodarkę” – mówi Paweł Borys, prezes zarządu PFR.

Kampania informacyjna będzie podkreślać główne cechy programu:

  • prywatność środków,
  • dziedziczenie,
  • powszechność,
  • dobrowolność,
  • opłacalność i niskie koszty,
  • prostotę i przystępność,
  • bezpieczeństwo

Działania będą promować stronę programu jako źródło wiedzy na temat programu. Działania informacyjne obejmą telewizje, radio oraz internet. Zestaw materiałów informacyjnych zostanie wysłany do pracodawców przy udziale instytucji i organizacji branżowych.

Zarządcą strony i właścicielem treści portalu jest spółka zależna Polskiego Funduszu Rozwoju, PFR Portal PPK Sp. z o.o.