PPK w sektorze publicznym – gdzie szukać pomocy przy wdrożeniu?

MojePPK.pl – oficjalne źródło informacji na temat PPK

Od 1 stycznia 2021 r. ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych objęła sektor finansów publicznych. We wdrożeniu PPK pomaga oficjalna strona dotycząca PPK – portal MojePPK.pl.

MojePPK.pl to przejrzysta i przyjazna strona, która zawiera wszystkie informacje potrzebne do prawidłowego wdrożenia PPK. Jednostkom sektora finansów publicznych została dedykowana podstrona „PPK w sektorze publicznym”.

W serwisie MojePPK.pl znajdziemy nie tylko szczegółowe informacje na temat programu, ale też wzory potrzebnych deklaracji i wniosków oraz inne przydatne narzędzia. Od 1 stycznia 2021 r., w związku ze zmianami w ustawie o PPK i  wejściem w życie nowego prawa zamówień publicznych, instytucje sektora finansów publicznych powinny sprawdzić, czy – przy zawieraniu umów o zarządzanie PPK – będą zobowiązane stosować ustawę o zamówieniach publicznych (nie będą musiały tego robić, gdy wartość  zamówienia jest mniejsza niż progi unijne, o których mowa w tej ustawie).

Jak jednak oszacować wartość zamówienia? Z pomocą przychodzi kalkulator, umieszczony na stronie MojePPK.pl. Pozwala on orientacyjnie oszacować wartość zamówienia i sprawdzić, czy nie zostaną osiągnięte progi unijne, od których uzależnione jest stosowanie procedur z nowego prawa zamówień publicznych. 

Na tej samej stronie, poświęconej sektorowi publicznemu, znajdziemy także wykaz szkoleń, dedykowanych jednostkom budżetowym i osobom, wdrażającym PPK. Wszystkie szkolenia z racji pandemii odbywają się online i są bezpłatne. Po części teoretycznej ekspert PPK odpowiada na pytania i wyjaśnia wątpliwości odnośnie programu. By wziąć udział w szkoleniu, wystarczy wybrać dogodny termin i zapisać się poprzez formularz online, dostępny na stronie. Osobne, również bezpłatne szkolenia są proponowane pracownikom.

Wykaz szkoleń dla uczestników PPK jest dostępny poprzez zakładkę „Dla pracownika”. W razie potrzeby, istnieje możliwość przeprowadzenia szkolenia indywidualnego dla wybranego podmiotu lub grupy pracowników oraz szkolenia w języku angielskim. 

Wdrażając Pracownicze Plany Kapitałowe warto skorzystać także z materiałów zamieszczonych w  zakładce „Pliki do pobrania”. Znajdziemy tam nie tylko broszury PPK, takie jak np. „Poradnik dla kadr i płac” czy też „Umowa o zarządzanie PPK i umowa o prowadzenie PPK”, ale także materiały dla pracowników, które można wykorzystać podczas akcji informacyjnej np. „Poradnik oszczędzającego”. Ulotki i plakaty dla pracowników są dostępne w języku polskim, angielskim, ukraińskim, białoruskim i wietnamskim. Już niebawem pojawi się tam również poradnik „PPK w sektorze publicznym”. 

Do 26 marca 2021 r. sektor finansów publicznych jest zobowiązany do podpisania z wybraną instytucją finansową umowy o zarządzanie PPK. Tu też z pomocą przychodzi portal MojePPK.pl. Na stronie, w zakładce „Instytucje finansowe” znajdziemy oferty wszystkich podmiotów, oferujących PPK. Nie ma zatem potrzeby przeglądania kilkunastu stron – wystarczy wejść na MojePPK.pl., by zapoznać się m.in. z prospektami informacyjnymi instytucji finansowych, zdobyć potrzebne dane kontaktowe, poznać proponowane warunki inwestowania oraz opłaty za prowadzenie PPK. Wszystkie prezentowane oferty instytucji finansowych na stronie MojePPK.pl są na bieżąco aktualizowane.

Dla osób, które cenią nowe technologie i materiały audiowizualne, na kanale YouTube udostępnia filmy szkoleniowe, webinaria oraz filmy instruktażowe. Pracownicze Plany Kapitałowe znajdziemy również na FacebookuInstagramie czy LinkedIn. Dostępne są także podcasty, które można znaleźć na kanałach SpotifySoundCloudApple Podcasts i Google Podcasts. Pod numerem 800775775 działa także infolinia PPK. 

Warto korzystać z rzetelnych wskazówek, profesjonalnych szkoleń oraz doświadczenia ekspertów. Portal MojePPK.pl jako oficjalne źródło informacji na temat Pracowniczych Planów Kapitałowych to miejsce, które z pewnością ułatwi jednostkom sektora publicznego proces wdrażania programu.   

(mds)