WEZWANIA PFR. Przeczytaj i spotkaj się na żywo z naszym ekspertem!

15 min. Twojego czasu

Od 18 listopada do końca grudnia 2021 r. Polski Fundusz Rozwoju (PFR) prześle wezwania do prawie 650 tys. podmiotów, które były zobowiązane do zawarcia umowy o zarządzanie Pracowniczymi Planami Kapitałowymi (PPK), ale do tej pory tego nie zrobiły. Aktualna wysyłka wezwań do zawarcia umowy o zarządzanie PPK będzie największą dotychczas realizowaną.Wypełnienie formularza jest obowiązkowe dla każdego przedsiębiorcy, który go otrzyma, także w przypadku, jeśli jest zwolniony z obowiązku zawarcia umowy o zarządzanie PPK.

Wezwanie otrzymają wszyscy pracodawcy, którzy zadeklarowali składki na obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne i rentowe za osoby zatrudnione, ale nie widnieją w ewidencji PPK, prowadzonej przez PFR. Pracodawcy otrzymają wezwanie do wyjaśnienia tej sytuacji. Dokument zostanie udostępniony w profilu informacyjnym ZUS (PUE) i będzie zawierał link przekierowujący bezpośrednio do specjalnego formularza. Wypełniając go, pracodawca będzie miał możliwość poinformowania PFR o zawarciu umowy o zarządzanie PPK albo o przyczynie niezawarcia tej umowy. Jeśli pracodawca nie posiada PUE, wezwanie zostanie wysłane do niego pocztą.

PFR Portal PPK pomoże przedsiębiorcom

Pod adresem mojeppk.pl/wezwania wszyscy zainteresowani znajdą stronę, dotyczącą wezwań do zawarcia umowy o zarządzanie PPK. Zawiera ona – napisaną w prosty i przystępny sposób – instrukcję postępowania po otrzymaniu wezwania. Pracodawca dowie się, kto powinien zawrzeć umowę, jak utworzyć PPK oraz w jaki sposób prawidłowo wypełnić formularz. 

By pomóc pracodawcom, PFR Portal PPK uruchamia także aż dwa rodzaje bezpłatnych szkoleń online. Oba będą prowadzone przez doświadczonych ekspertów PFR Portal PPK, którym będzie można zadawać pytania:

  • „Wezwanie do zawarcia umowy o zarządzanie PPK” to półgodzinne webinarium, podczas którego pracodawca dowie się, czy ma obowiązek zawarcia umowy o zarządzanie PPK, jak wypełnić formularz odpowiedzi i jakie są konsekwencje niepodjęcia działań. Szkolenie będzie odbywać się od poniedziałku do piątku o godz. 11:00, począwszy od 18 listopada 2021 r. 
  • „Jak wdrożyć PPK po terminie?” to z kolei pigułka wiedzy na temat procedury zawarcia umowy o zarządzanie PPK – od wyboru instytucji finansowej, poprzez obowiązki informacyjne wobec pracowników aż po naliczanie wpłat i prowadzenie dokumentacji. Webinarium ruszy 24 listopada 2021 r. i będzie odbywać się cyklicznie, w każdą środę o godz. 12:00. 

Na szkolenia można zapisać się klikając w ten link. Od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00 działać będzie również specjalna infolinia PFR pod numerem +48 22 703 43 00 (opłata zgodnie z cennikiem operatora).

(mds)